Rysunek dziecka – przed terapią i w toku terapii

Zdjęcia we wpisie pochodzą z prywatnego archiwum – wykorzystywanie za zgodą autora.

Zajęcia z dziećmi – autorami poniższych rysunków obejmowały między innymi:

– treningi uwagi i koncentracji,

– treningi funkcji wzrokowych – spostrzeganie dynamiczne, przeszukiwanie pola spostrzeżeniowego, różnicowanie cech itp.,

– treningi w zakresie sprawności dłoni – czucie, ruch celowy, sprawność motoryczna itp.,

– trening z narzędziem – chwyt, nacisk, praca z konturem, itp.,

– treningi w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej,

– kształcenie plastyczne – kolor, kompozycja, pojęcie wzoru, symetrii  itp.

W toku zajęć wykorzystywano różnorodne metody i pomoce terapeutyczne (Frostig Horne, Bogdanowicz, Tymichowa, Rocławski, Cieszyńska itd.) w tym również program RehaCom i elementy Metody Warnkego w zakresie usprawniania funkcji wzrokowych i ruchowych.

Autoportret – Maja

 Autoportret – Matylda

Ilustracja do bajki – Hania

Wypełnianie konturów – Andrzej

 Orientacja przestrzenna – Michał

Detale męsko – damskie

Fascynacje – Parasolki

Fascynacje – Dzbanuszki

 Fascynacje – Sad

 Pojazdy wodne – Tomek, Mira, Weronika

 Szczególne rośliny

 Szczególne stworzenia

 Szczególne – coś pomiędzy jednym a drugim….

 O tym jak w toku terapii zmieniały się również obiekty rysowane

I refleksja na temat tego co ma TIMES NEW ROMAN do podstawy programowej

– czyli w krainie szeryfów rozszyfrować warto co jest dystynktywną cechą grafemu

(opóźnienie kształcenia w kierunku prawidłowych form liter pisanych

 skutkuje utrwalaniem nieprawidłowych nawyków grafomotorycznych)

c.d.n.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *