Praca z konturem i spirografem jako sposób na aktywizację ręki niepiszącej

Podczas czynności pisania, rysowania warto obserwować co dzieje się z ręką niepiszącą dziecka. Bardzo często jest ona angażowana w niewystarczającym stopniu. Zdarza się, że nie jest ona nawet ułożona na blacie stołu. Warto zadbać o to, aby ją zaktywizować zarówno w celu profilaktyki posturalnej jak i optymalnego poziomu graficznego wytworów dziecka.

Jednym ze sposobów na uaktywnienie ręki niepiszącej i prawidłową współpracę obu rąk podczas ćwiczeń grafomotorycznych jest praca z konturem.

Rozpoczynamy od rysowania dużych konturów wewnętrznych, prostych (np. koło) a następnie o coraz większym stopniu złożoności konturu. Stopniowo przechodzimy do konturów zewnętrznych coraz mniejszych i coraz bardziej złożonych.

Praca z konturem jest dla dzieci z trudnościami grafomotorycznymi atrakcyjna ze względu na możliwy do uzyskania zauważalny efekt (“naprawdę wyszedł mi piesek”)…

Zarówno kontur zewnętrzny jak i wewnętrzny dobrze przygotowuje dziecko do zmiany z pisania ołówkiem na pisanie długopisem.

Szczególnie angażującym przyborem umożliwiającym kształtowanie prawidłowych nawyków współpracy obu rąk jest Spirograf.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *