Izabela Wojnarska
- nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego,
- oligofrenopedagog,
- terapeuta integracji sensorycznej,
- terapeuta terapii taktylnej
- prowadzi w Lilavati zajęcia indywidualne i grupowe (integracja sensoryczna, nauka i terapia czytania)
Wykształcenie:
- Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Zielonej Górze, Pedagogika, specjalizacja – Nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne
- Uniwersytet Zielonogórski, Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Kursy i szkolenia:
- Edukacja europejska w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym
- Metoda projektów w edukacji przedszkolnej
- Wczesna Interwencja – szansa dla dziecka, rodziny i społeczeństwa
- Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC) – poziom podstawowy i zaawansowany
- Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania
- Terapia Taktylna
- Komunikacja osób z autyzmem
- Szkolenie „Świat Autyzmu”
- Terapia Integracji Sensorycznej – szkolenie I i II stopnia uprawniające do diagnozy i terapii
-
Certyfikat KORP – Karty Rozwoju Psychoruchowego Dziecka – diagnoza dziecka od 1m.ż. do 9 r.ż.
-
Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
- Zastosowanie integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy dzieci od 3 roku życia z uszkodzeniami o.u.n.
- Metoda integracji sensorycznej w terapii dzieci autystycznych
- Ocena neurorozwojowa dziecka w zakresie odruchów oraz ich zintegrowania w ośrodkowym układzie nerwowym.Sposoby oddziaływań.
- Prawidłowości i zaburzenia rozwoju sensomotorycznego dziecka – profilaktyka i interwencja.
- Kontrola posturalna a możliwości funkcjonalne ręki dzieci w wieku szkolnym.
- Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż.
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) w kontekście terapii integracji sensorycznej.
- Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych IMPULS SYSTEM w trudnościach w czytaniu i pisaniu.
- Certyfikat Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej – szkolenie uprawniające do diagnozy i terapii zaburzeń manualnych i grafomotorycznych
- Dieta sensoryczna – optymalne wsparcie terapii u osób z zaburzeniami neurorozwojowymi
- Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów integracji sensorycznej
- Trening Astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne
- Konferencja naukowo – szkoleniowa ,,Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego”
Doświadczenie:
- 25 lat pracy jako nauczyciel – wychowawca z dziećmi w wieku od 2 do 6 lat.
- Prowadzenie zajęć indywidualnych z dzieckiem autystycznym.
- Prowadzenie zajęć terapeutycznych z dziećmi z różnymi dysfunkcjami neurologicznymi.
- Uczestniczenie w turnusach rehabilitacyjnych z osobami z różnego rodzaju dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego.
- Terapia indywidualna i zajęcia grupowe w LILAVATI – integracja sensoryczna, nauka i terapia czytania