Izabela Wojnarska

wp_20160917_09_56_23_proIzabela Wojnarska

  • nauczyciel wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego,
  • oligofrenopedagog,
  • terapeuta integracji sensorycznej,
  • terapeuta terapii taktylnej
  • prowadzi w Lilavati zajęcia indywidualne i grupowe (integracja sensoryczna, nauka i terapia czytania)

Wykształcenie:

  • Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Zielonej Górze, Pedagogika, specjalizacja – Nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne
  • Uniwersytet Zielonogórski, Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika – Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

Kursy i szkolenia:

  • Edukacja europejska w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym
  • Metoda projektów w edukacji przedszkolnej
  • Wczesna Interwencja – szansa dla dziecka, rodziny i społeczeństwa
  • Alternatywne i Wspomagające Sposoby Porozumiewania się (AAC) – poziom podstawowy i zaawansowany
  • Symultaniczno – sekwencyjna nauka czytania
  • Terapia Taktylna
  • Komunikacja osób z autyzmem
  • Szkolenie „Świat Autyzmu”
  • Terapia Integracji Sensorycznej – szkolenie I i II stopnia uprawniające do diagnozy i terapii
  • Certyfikat KORP – Karty Rozwoju Psychoruchowego Dziecka – diagnoza dziecka od 1m.ż. do 9 r.ż.
  • Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
  • Zastosowanie integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy dzieci od 3 roku życia z uszkodzeniami o.u.n.
  • Metoda integracji sensorycznej w terapii dzieci autystycznych
  • Ocena neurorozwojowa dziecka w zakresie odruchów oraz ich zintegrowania w ośrodkowym układzie nerwowym.Sposoby oddziaływań.
  • Prawidłowości i zaburzenia rozwoju sensomotorycznego dziecka – profilaktyka i interwencja.
  • Kontrola posturalna a możliwości funkcjonalne ręki dzieci w wieku szkolnym.
  • Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju. Elementy diagnozy i terapii dziecka 0-36 m.ż.
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) w kontekście terapii integracji sensorycznej.
  • Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych IMPULS SYSTEM w trudnościach w czytaniu i pisaniu.
  • Certyfikat Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej – szkolenie uprawniające do diagnozy i terapii zaburzeń manualnych i grafomotorycznych
  • Dieta sensoryczna – optymalne wsparcie terapii u osób z zaburzeniami neurorozwojowymi
  • Ramowy plan terapii dla poszczególnych dysfunkcji procesów integracji sensorycznej
  • Trening Astronautyczny, badanie widzenia oraz zintegrowane przedsionkowe, słuchowe i wizualne strategie terapeutyczne
  • Konferencja naukowo – szkoleniowa ,,Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego”

Doświadczenie:

  • 25 lat pracy jako nauczyciel – wychowawca z dziećmi w wieku od 2 do 6 lat.
  • Prowadzenie zajęć indywidualnych z dzieckiem autystycznym.
  • Prowadzenie zajęć terapeutycznych z dziećmi z różnymi dysfunkcjami neurologicznymi.
  • Uczestniczenie w turnusach rehabilitacyjnych z osobami z różnego rodzaju dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego.
  • Terapia indywidualna i zajęcia grupowe w LILAVATI – integracja sensoryczna, nauka i terapia czytania