Dysgrafia – problem medyczny, neuropsychologiczny, społeczny

Tematyka:

1. Uwarunkowania rozwoju umiejętności grafomotycznych dziecka

  • rozwój motoryki dłoni u dziecka, zależność pomiędzy motoryką globalną a lokalną
  • neuropsychologiczna analiza czynności pisania
  • diagnoza funkcji wzrokowych i ruchowych, orientacji w przestrzeni
  • pamięć wzrokowa i kinestetyczna, procesy automatyzacji,
  • diagnoza i profilaktyka posturalna i manualna,
  • diagnoza w zakresie funkcji wykonawczych
  • lateralizacja
  • analiza cech graficznych pisma
  • kultura a sprawność dłoni

2. Praca z dzieckiem z dysgrafią

  • analiza wytworów i czynności dziecka
  • motywacja oraz emocjonalne koszty dysgrafii
  • specyfika pracy z dzieckiem leworęcznym
  • metody usprawniania i kompensowania grafomotorycznego
  • materiały i pomoce
  • strategie i techniki
  • poszukiwanie kompromisów
Centrum Diagnozy Terapii i Edukacji LILAVATI, ul.Wrocławska 2/6
Prowadzący: Agnieszka Olszewska, informacje w zakładce Kadra: http://lilavati.edu.pl/kadra
Zapisy: Tel. 668 986 211,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *